lørdag 17. mars 2007

THE YELLOW SIGN: BEING THE DISPATCHES OF LAZARUS LONG

Hvorhen vi går i fjell og li, en sommerdag en vinterkveld...
Sang Book'en. Og var glad, og blid og trivelig og sjarmerte underbuksa av kvinner i alle aldre. Rett og slett en Hore-Book, som - om man ville- man kunne lese som en åpen book.

Nok blødmer. Vi her i trøstesløs-landet drikker kaffe. Og titter ut igjennom vinduene og filosoferer stille over sannsynligheten at Platons Huleteori er sann. Hvis dette er tilfelle så er dere alle bare skygger, og jeg kan behandle dere seom jeg vil, hirr-hirr. Tenk for en glimrende forsvarstaktikk i en voldtekts-sak: "Ærede dommer, jeg er en ihuga tilhenger av Platons huleteori - og kan derfor med hånden på hjertet ikke innse at jeg gjorde noe galt. Hun er jo, i beste fall, en skygge. Ikke bare av seg selv men resten av verden også. En skygge av en skygge kan da ikke være en rettsak verdt."

Mens jeg skrev det foregående, gjorde jeg en skrivefeil, og skrivefeil er jo som kjent Shiva's måte å fortelle oss noe på. Jeg skrev Voldtekst, istedet for voldtekt.
Hva er voldtekst? Her må man sannsynligvis benytte seg av en ren meditativ metode: Sette seg i skredderstilling og gjentatte ganger smelle hodet i veggen mens man intenst nynner på 'Making your mind up' med Bucks Fizz.

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm (bonk!)

Sånn!

Voldtekst er et semantisk overgrep. En slags vokabulær vandalisme eller gerrillja-ontologi.

Noe slikt som: "Vet du hvorfor grisen er så opplagt? Fordi den er så pig(g)!" (sitat Tonje, eller Tander-Jakobsen - som vi liker å kalle henne.)

Dansk Techno. er. dårligere. enn. norsk. techno.
Når arkeologer graver ut vår sivilisasjon om 100000 år vil de nok undres litt da de setter Aqua's "Roses are red" på den paleontologiske CD-spilleren.



Så har endelig Supermann fått ny drakt da dere. HUJJAHH, HUJJAH! Akkurat det en noe loslitt superhelt trengte. I stedenfor den stilige blå drakten og den røde cape'n skal han nå være glorete hvit og gull. Og ikke har han superkrefter heller, men noe som pressemeldingen lett heseblesende kaller "hans nye energi-baserte krefter." HoHum? Jeg håper da virkelig at dette gjør sense for DC Comics. For det funker da ikke noe særlig for meg. Det hele minner meg om et av DC's mer desperate øyeblikk. De fant på at de skulle forene alle de forskjellige superhelt universene de hadde skapt i løpet av flere ti-år. "The songs of burning earth" var resultatet. En LAANG og særs innviklet historie som gikk i alle DC's blader samtidig! Noe som medførte at plutselig dukket Batman opp i Swamp Thing episoder og forvirringen rådet eneveldig. Ikke kan jeg se at det hjalp noe heller - superhelt universene har da ikke blitt noe mindre kompli-serte av den grunn...

Ingen kommentarer: