lørdag 17. mars 2007

TRONFJELLET : HINDUENES SISTE SKANSE I NORGE

Jeg leser den kristne avisa "Dagen". Ikke fordi jeg er kristen, eller skal bli kristen, men fordi avisa er så hysterisk morsom å lese. Det er alltid en sann glede (Halleluja!) å lese lesebrev sidene.

Det er både morsomt og samtidig litt skremmende at Norge er fullt av kristne fundamentalister som har de mest ekstreme vrangforestillinger om alt og hvermann.

En av disse bor på Nesodden (stedet som Djevelen forlot og Gud flyktet i fra) og har fått sitt lesebrev på trykk i "Dagen" 12 august 1998. Saken er det, ifølge fyren, er at Hinduene skal ha siden begynnelsen av dette århundret brukt Tronfjellet som utgangspunkt for "okkultisme gjennom regelmessig meditasjon". Nå er det ikke snakk om så mange Hinduer. Det var to sånn på begynnelsen av dette århundret. En enslig etterkommer av disse holder Tronfjellet som siste skanse for Hinduene her i Norge.

Snakk om å være sterk i troen!

Nå har det seg slik at en gærning som Arne Borgersen i fra bønnetjenesten for Norge har fått en visjon (eller: nå er jeg jammen blakk, så nå må jeg finne på noe slik at jeg får inn noen kollekt) at Tronfjellet skal bli Norges bønnefjell. "For herfra skal bønner (ikke bønder) for landet, for våre styresmakter (Bondevik?) og menigheter og bønn for vekkelse stige opp til Herren".

Sitat slutt.

Amen.

Hinduitt!

Hvorfor denne interessen for akkurat dette fjellet. De kunne jo ha funnet et hellig kratt, knaus, pytt eller en hellig del av Gardermoen banen. Det har seg slik at disse "okkulte religiøse miljøene i inn og utland" planlegger å bygge et fredsuniversitet i Alvdal.

HVA I HELVETE ER GALT I DET??

Det er ordet fred som de kristne har dårlig samvittighet over. Ett ord som ikke eksisterer i deres vokabular. Sier Midt-Østen dere noe?? Eller Nord-Irland?? To steder hvor folk opplever store lidelser fordi noen, en gang for lenge siden, fikk det innfallet at Bibelen var noe hellig.

Du hørte riktig; Bibelen, verdens dårligste science fiction historie.

På lørdag skal jeg teste mitt nye Hindu-image på det lokale diskoteket. Jeg skal danse barbeint til jentenes store forlystelse og jeg skal hive i meg så mye mjød jeg orker. Deretter skal det drives litt hor. Det skal bli en djevelsk morsom aften.

En ting ska disse fanatiske kristne ha, uten dem hadde livet inneholdt litt mindre latter og lutter glede. Hvis det er sant at en god latter forlenger livet, så kommer jeg til å leve til jeg blir godt over 100.

Takket være lesebrev spalten i avisa "Dagen".

Nå passer det bra med nok et Amen.

Ingen kommentarer: