lørdag 17. mars 2007

ANDY WARHOL, MOSS FORMANNSKAP OG ANDRE GJENNOMSNITTLIGE TILBAKESTÅENDE

Akkurat i disse dagene ville pop-kunst kult figuren Andy Warhol ha fylt 70 år, hvis han hadde levd. I et av hans glimt av genial galskap kom han til å si at alle vil oppleve å være berømte i 15 minutter. Han skulle ha lagt til; "...i gjennomsnitt". Det er det eneste som kan dekke hans påstand. Hvis vi bruker Michael Jackson som eksempel. La oss si at han ble berømt i 1968 i bandet Jackson Five. Det vil si at han har vært berømt i nøyaktig 30 år. I en time så er det fire 15 minuttere, eller kvarter som vi vanligvis sier. I løpet av en dag er det 96 kvarter. På et år blir det 35.050 kvarter og i løpet av den tiden han har vært berøm, 30 år, blir det 1.051.500 kvarter. Hva jeg skal fram til er at Michael Jackson alene er ansvarlig for at 1.051.500 personer aldri vil få så mye som ett sekund med berømmelse og hver dag er det 96 nye personer som aldri kommer til å oppleve et sekund med berømmelse. Nå er ikke Michael Jackson det værste eksempelet. Rolling (Gall) Stones har vært berømte lengre en Michael Jackson, de er i tillegg også 5 medlemmer. Her er det snakk om rundt 10 millioner personer som de en gang må stå til ansvar for. Jeg tør ikke engang tenke på hvor mange London Filharmonikerne har ødelagt livet til. Hvis jeg noen gang finner ut hvem som har brukt opp mine tilmålte 15 minutter med berømmelse så skal jeg saksøke han for så mange penger jeg ikke har bruk for engang. På en annen side er det vel ikke mye å hente hvis det F.R. David som er synderen.



Akk ja...

Moss Formannskap gikk inn for å forby vannscootere i Mosse området. Jeg må innrømme at det er litt ubehagelig å bli overkjørt av en vann scooter, men alt er jo relativt. Du går jo ut og bader selv om det det durer en vann scooter forbi i ny og ned, og selv om de som kjører er dritings...Det er andre ting som jeg mener det burde vært forbud mot. Brenn-maneter og spisse steiner. Bader jeg hvis vannet er fullt av brenn-maneter? Nei! Bader jeg hvis jeg må gå på spisse steiner for å komme ut til der det dypt nok til å svømme?Nei! Bader jeg selv om det durer rundt fulle ungdommer på vann scootere? Ja!.
Hvorfor kan ikke politikerne noen gang ta noen skikkelige nyttige vedtak? Bort med brenn maneter og spisse steiner, og livet hadde vært så mye mer verdt å leve. Dette må jo være en bra sak for Kystpartiet, som bare maser om hval og sel. Jeg må innrømme at jeg aldri har blitt plaget av hverken hval eller sel når jeg har badet. Ikke en gang i Glomma, hvor det stadigvekk kommer flytende merkelige ting. Jeg har aldri heller vært særlig plaget av at pene damer med store pupper har ville hatt uhemmet sex med meg. Når et parti tar disse sakene seriøst skal også jeg stemme ved neste valg...

Så var det disse tabloid avisene, da. VG og Dagbladet. Her blir jeg nesten stum. Hvor mye IQ må en gjennomsnittlig tabloidsavis leser ha for å forstå innholdet? Nesten like mye som en gjennomsnittlig tilbakestående gorilla. Neste gang du står i kø i butikken, så legg merke til hvor mange som kjøper enten VG eller Dagbladet. Det er ca. halvparten. Noen kjøper begge avisene, og det betyr at det er minst en til i familien som er like dum. Hvis jeg hadde hatt en sønn eller datter på 4 år, ville jeg ikke latt dem lese VG eller Dagbladet, i frykt for at jeg skulle komme til å skade deres sosiale og intellektuelle utvikling for evig og alltid. Noen må gå i bresjen for å få fjernet disse avisene. Når det er gjort må vi fjerne andre ting som bremser den sosiale og intellektuelle utviklingen i landet vårt, som Tande-P, Jahn Teigen, H.C.Andersen (han radio fyren) Lego-klossene og flat-brystede kvinner.

Ingen kommentarer: